Click here for Myspace Layouts

20 Februari 2011

Saya , Awak & Dia


Kenapa dia cantik ??
kenapa saya x cantik ??
Dia cantik kerana dalam dirinya penuh dengan nilai keagamaan
nilai kesopanan , nilai keperibadian , nilai kebaikan
dalam erti kata lain
dia perempuan yang baik
penuh dengan adat wanita melayu
tapi saya
penuh dengan nilai kejahatan,
nilai keburukkan
dalam diri saya x ada adat wanita melayu
yang ada adat budaya ketimuran
sebab itu awak pilih dia jadi pilihan hati awak
setiap kali saya lihat gambar dia
hati saya selalu berdetik
" Dia sangat cantik , dalam diri dia penuh dengan adat melayu "
walaupun awak pernah cakap
" awek saya x secantik n semanis awak "
tapi sekarang saya x percaya dengan kata2 awak
sebab bagi saya dia terlalu cantik n manis berbanding saya
saya cantik n manis kerana paras rupa
tapi
dia cantik n manis sebab dalam dirinya ada tersedia ada
segala nilai kebaikan
kenapa saya x macam dia ??
kenapa ??
kenapa ??
kenapa ??
saya teringin nak jadi macam dia
cantik
manis
sopan santun
kuat dengan pegangan agama
penuh dengan adat wanita melayu
sekarang baru saya tahu kenapa awak pilih dia
berbanding saya
dan
kenapa awak tinggalkan saya untuk bersama dia
saya dengan dia terlalu banyak perbezaan
apa sahaja pilihan awak
itulah juga pilihan saya
asalkan awak bahagia
saya pun bahagia walaupun kebahagiaan saya dalam tangisan
semoga awak bahagia bersama dia
dan semoga kekal sampai ke jinjang pelamin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan